Vine un moment pentru orice companie când anumite procese nu mai funcționează la un nivel optim, când infrastructura nu mai este potrivită sau pur și simplu se urmărește revigorarea activității companiei. Totuși atunci când vine vorba despre consultanță în afaceri unii întreprinzători au reticență în ceea ce privește accesarea unor asemenea servicii deoarece de multe ori identificarea unui consultant în afaceri competent necesită mult timp mai ales pentru că piața la ora actuală este înțesată de zeci de firme de consultanță în afaceri fie că sunt de încredere fie că prezintă mai puțină credibilitate în ochii clienților. De multe ori lipsa timpului nu îi face pe întreprinzători să fie deschiși la ideea de a investi timp în căutarea unei firme de consultanță în afaceri care să îi ghideze spre depășirea problemelor.
De asemenea o altă reticență pe care o au întreprinzătorii față de o firmă de consultanță în afaceri este aceea că nu se simt în largul lor atunci când împărtășesc situația financiară a firmei lor cu străinii și nu întotdeauna vor să recunoască faptul că se află în impas. Un alt factor care îi determină pe unii antreprenori să nu apeleze la o firmă de consultanță în afaceri este acela că și se va afecta imaginea și astfel vor părea incompetenți în ceea ce privește sistemul de management pe care îl aplică în cadrul societății pe care o conduc.
Un alt element ce îi face pe întreprinzători să fie reticenți față de firmele de consultanță în afaceri este acela că de obicei consultanții nu au o experiență practică în ceea ce privește conducerea unei companii și nu pot întotdeauna să ofere o soluție competentă în ceea ce privește modul în care să iasă din impas.
Mai ales în momentul în care o firmă se află în impas, onorariul cerut pentru consultanță în afaceri este considerat unul inaccesibil și unul pe care numai o întreprindere cu o cifră de afaceri impresionantă și-o poate permite.
Dar ideea de bază este aceea că firmele de consultanță în afaceri pot oferi soluții și beneficii care chiar să reușească să scoată firma din impas. Indiferent dacă se realizează în mod direct sau indirect, consultanța în afaceri generează schimbări în sistemul de management al firmei și contribuie la îmbunătățirea activității. De multe ori, atunci când ești deja familiarizat sau obișnuit să faci lucrurile într-un anumit mod, ești tentat să nu obervi anumite lucruri și atunci un ochi avizat din exterior poate să exprime o opinie și să schimbe modalitatea în care se abordează întregul management al firmei.
De asemenea mentalitatea conform căreia dacă ești tânăr este imposibil să scoți o companie aflată în impas este greșită întrucât un tânăr consultant în afaceri poate să ofere idei în ceea ce privește către orientarea produselor către o categorie de vârstă mult mai tânără și astfel să se lărgească segmentul de piață vizat crescând vânzările.
Așadar o firmă de consultanță în afaceri nu trebuie privită cu reticență întrucât poate oferi soluții care să scoată compania din impasul în care se află.