Am inceput sa lucrez pentru o companie care face proiecte de constructie pentru hale industrial, parcari, depozite, hangare, fabrici, muzee, piete…etc. Toate aceste locuri au nevoie de o suprafata speciala. Aceste suprafete se numesc pardoseli elicopterizate.
Exista doua feluri de astfel de pardoseli elicopterizate: cu strat de uzura si altele fara strat de uzura. Asta am aflat-o de la cativa colegi ingineri, eu insa ma ocup de partea estetica a halelor, daca poate exista asa ceva, de ergonomie, etc.
Cele care au strat de uzura pot avea trei tipuri de incarcare: medie, mare si extrema. Cea extrema se realizeaza cu strat de metal, cea mare cu straturi sintetice iar cea medie cu cuart. Sunt lucruri pe care nici eu nu le stiam cand am ajuns in firma, le-am aflat si eu pe parcurs. Am inceput lucrul la o noua hala , de fapt este o parcare a unui mare mall din capital. La inceput seaman cu o foarte mare hala, mai apoi vor fi pusi stalpii de beton, care vor delimita locurile de parcare, etc. Nivelele vor fi stabilite, benzile de urcare dintre nivele, si tot asa. E mult de gandit, de proiectat,, cand vine vorba de o parcre atat de mare, vorbim de mii de locuri pentru masini.
Suprafetele pardoselilor elicopterizate
Pardoselile elicopterizate pot avea culori diferite: pornind de la alb marmorat pana la maroniu sau gri inchis. Importanti sunt insa pasii urmariti de constructori, astfel incat suprafetele sa fie sigure: se pregateste suprafata de lucru, se toarna betonul, evident ca si el se niveleaza perfect, apoi se aplica mortarul dar in asa fel incat acesta sa se potriveascacu incarcarea pardoselii, urmeaza omogenizarea suprafetei si apoi obtinerea efectului de oglinda.
Pardoselile elicopterizate mai trebuie sa indeplineasca doua cerinte: acoperirea cu lac sigilant si apoi realizarea rosturilor de dilatare. Toti acesti pasi sunt cruciali in calea catre siguranta si perfectiunea turnarii pardoselilor elicopterizate cu strat de uzura. Cand am inceput sa lucrez in aceasta firma mi s-a spus ca trebuie sa invat prima oara aceste lucruri pentru ca urmeaza aceasta lucrare gigantica. Nu intelegeam de ce spun ei gigantica. Acum inteleg…cand am vazut suprafata care trebuie acoperita…si hala care mai tarziu va deveni parcare.
Costul pardoselilor elicopterizate
Am fost prezenta la discutia directorului financiar de la firma noastra cu reprezentantul clientului final, discutie legata de costuri. S-au vehiculat sume enorme, insa totul urma sa fie platit in transe. Trebuia sa terminam o treime din lucrare, pentru ca primii bani sa apara. Primii bani insemnand la fel, o treime din suma din contractual semnat. Ce era cel mai greu era de estimat materialul care va fi folosit pentru turnarea pardoselii elicopterizate.
Inginerii s-au ocupat in primul rand de pardoseala, si abia apoi de stalpi, de lumini, de instalatia electronica ce avea sa anunte numarul locurilor de parcare disponibile, etc. Imi place mult proiectul asta, este imens, este foarte dificil, dar sunt sigura ca la sfarsit vom avea cea mai mare satisfactie, cand vom vedea ce a iesit din mainile noastre.Mai multe inforamtii vezi pe : Milucon .