Foarte des o anumită revistaa non-auto lanseaza o listă cu „Cele mai importante mașini”.
Ați văzut acesta lista? Aceasta include întotdeauna Modelul T, și originalul Mini, și Porsche 911, și Ford Mustang. Incepi sa citesti până când ajungi la capăt și descoperi că nu au inclus una dintre cele mai importante mașini din ultimele trei decenii: modelul Mercedes-Benz ML320 din 1998.
Originalul Mercedes-Benz M-Class merită să fie pe o listă „de mașini importante” cu modelul Porsche 911 și modelul Ford T.
Mercedes ML320 a fost primul crossover modern de lux.
Înainte de a ajunge la motivele pentru care ML320 este atât de important, cred că ar trebui să discutăm exact ce a fost și ce nu a fost. Ceea ce a fost a fost primul crossover de lux, așa cum îl cunoaștem și îi iubim astăzi, fabricat vreodată; un adevărat testament al personalului de proiectare, inginerie și de planificare a produselor de la Mercedes-Benz; un adevărat pionier de automobile în lumea creării și producției de vehicule. Ceea ce nu era o cutie poștală.
Permiteți-mi să vă subliniez: Mercedes ML320 a ieșit în toamna anului 1997 pentru anul modelului 1998, ceea ce înseamnă că înainte de fiecare alt crossover de lux. A fost primul crossover de lux proiectat în întregime de la bază. Și a fost primul SUV de lux legitim, construit în America de Nord, care acum este de acord să fie locul în care trebuie să construiți toate SUV-urile de lux, astfel încât să le puteți expedia rapid la cei mai buni agenți imobiliari din America si din intreaga lume.
ML320 este un SUV
Oamenii nu se gândesc prea mult la SUV-urile de lux. Le place să vorbeasca despre autoturisme: mașini rapide, mașini distractive, mașini sportive, mașini pe care le pot cumpăra la același preț cu imprimantele de birou, mașinile uzate, mașinile cu transmisie manuală etc. Dar dacă ieșiți în lumea reală descoperi repede că SUV-urile de lux sunt peste tot. Sunt în fiecare colț. Toată lumea le conduce. Și datorăm acest lucru Mercedes-Benz ML320.
Trebuie sa recunoastem că au fost SUV-uri de lux în fața lui Mercedes ML320. De exemplu: Oldsmobile Bravada a ieșit în 1991 – dar a fost puțin mai mult decât un Chevy Blazer rebaded, pe care l-au comercializat pentru pensionari care trăiau pe drumuri murdare. Au fost Land Rover Discovery și Range Rover, care erau scumpe și construite cu durabilitate scazuta. Toyota a avut Land Cruiser, iar modelul Lexus LX450 twin. Și Acura a avut o versiune rebaded a Trooper Isuzu numit SLX.
Când ML320 a ieșit, aceasta a fost întreaga stare a pieței SUV de lux: două SUV-uri mijlocii rebaded, un Lexus și un Toyota care costă de două ori mai mult decât orice altceva, și două Rovers Land.
Nimic altceva nu a existat. A fost un timp trist și sumbru pentru aceia dintre noi care au vrut să stea mai presus de toți ceilalți și să conduca un Suv deoarece au fost foarte scumpe.
Acum, o mulțime de oameni doresc să susțină că Lexus RX300 a fost de fapt primul crossover de lux – și este posibil, deoarece a fost aparut devreme pe piata. Dar aici interivine un aspect: originalul RX300 a fost construit în Japonia, nu în America de Nord. Originalul RX300 nu a fost un produs Lexus de bază, deoarece avea un gem Toyota numit Harrier. Și cel mai important, originalul RX300 nu a ieșit decât în anul 1999, care a fost la un an după ce ML320 a intrat în vânzare. De fapt, spunând că modelul RX300 „a dat startul” segmentului crossover de lux este ca și cum ar fi acordat Apple creditul pentru „lansarea” telefonului.
Va amintiti de prima dată când ati vazut Mercedes ML320? ML a fost vazut în cel mai recent film Jurassic Park. Oamenii au fost atat de entuziasmati de Jurassic Park ML320 ca – o poveste adevarata – iar cativa ani mai tarziu, ori de cate ori un prieten facea o calatorie de afaceri la Stuttgart, mergand în mașină de închiriat Mercedes ML și se ducea direct catre muzeul Mercedes-Benz, unde au ecran imens pe care este proiectat clasicul Jurassic ML320, asa cum i-a ramas nemele.