Optimizare Seo pentru motoarele de cautare
Noţiunea de SEO a apărut prin anii 90, fiind o abreviere de la Search Engine Optimization, adică: optimizarea pentru motoarele de căutare. Optimizare pentru motoare de cautare reprezinta optimizarea continutului (text, imagini, etc ) a unei pagini web pentru a fi indexata de catre motoarele de cautare.
Motoarele de cautare – atunci cand o persoana cauta on-line ceva, motoarele de cautare citesc in miliarde de documente si fac urmatoarele lucruri – primul, de a returna numai acele rezultate care sunt relevante sau utile pentru interogare, si al doilea, clasifica aceste rezultate, in functie de utilitatea perceputa. Este atat “relevanta” cat si “importanta”, astfel ca procesul de SEO este menit sa influenteze aceste rezultate.
Exista multe aspecte ale SEO, de la cuvintele de pe pagina site-ului pana la modul in care alte site-uri au un link catre site-ul tau.
1. Optimizare Meta Tag-uri:
E important ca fiecare pagina trebuie sa fie optimizata pentru maxim 2-3 cuvinte. Cuvintele Cheie trebuie sa apara in Meta-tag-uri (Title, Keyword, Description).
2. Optimizare Continut
Locul unde trebuie sa apara cuvatul cheie: titlul site-ului, mijocul paginii si la final.
Listarea cuvantului cheie in cadrul paginii site-lui trebuie sa fie facuta sub forma de: link, cuvant ingrosat, subliniat, italic si sa apara spre exemplu in Alternate Text de la imagini (ALT), etc.
3. Infrastructura de legaturi intre pagini in cadrul site-ului:
Paginile site-ului trebuie sa contina legaturi reciproce prin link-uri de exemplu de la pagina A spre pagina B si invers .
Ranking inseamna pozitia cuvantului cheie in motorul de cautate. Locul pe care se afla site-ul tau, pentru un anumit cuvant cheie.
SEO se imparte in doua mari categorii:
- SEO On Site – activitatile desfasurate pe site-ul tau, sau al clientului tau.
- SEO Off Site – obtinerea de link-uri catre site, i se mai zice si “link building”.
Cateva exemple de actiuni SEO off site:
- Inscrierea in directoare web;
- Cumpararea de articole cu link catre tine;
- Scrierea de articole de calitate pe blog/site (un articol bun, de calitate va obtine link-uri de la alte blog-uri, prin recomandarea lor);
- Publicarea link-ului pe twitter si in retele sociale.